Monday, March 15, 2010

Return of MMgenius by Blackdream

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ MYANMARGENIUS နဲ႕ MMGENIUS BLOG SERVICE ရဲ႕ တည္ေထာင္သူနဲ႔ ADMIN ခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ကုိဘလက္ (Blackdream21) ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေလးကုိ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္တရ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ MMGENIUS ျပန္လည္ လည္ပတ္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

အားလံုးပဲ မဂၤလာပါ..။ :) ကြ်န္ေတာ္လည္း ေပၚမလာ ဇာတ္လမ္းရိုက္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာ သြားပါတယ္..။ ပံုေျပာသြားတယ္လို႕ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး..။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းေတြက ဘာေတြနဲ႕ရွဳပ္ လို႕ရွဳပ္မွန္းကို မသိေအာင္ ရွဳပ္ရွက္ခက္ေနတာပါ။ ၾကြားတယ္လို႕ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး..။ (ဟဲ ဟဲ..။ ၾကြားတာကေတာ့ ၾကြားတာေပါ့) ကြ်န္ေတာ္ Laptop ေလးတစ္လံုးအသစ္ ၀ယ္လိုက္ပါတယ္..။ အဲ့ဒီ့ ၀ယ္လိုက္တဲ့ Laptop မွာပါတဲ့ VGA က 64 bit Window တင္မွ Driver ကအလုပ္လုပ္ပါတယ္။ 32 bit တင္ရင္အလုပ္မလုပ္ပါဘူး..။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း 64 ပဲသံုးရပါတယ္..။ အဲ့ဒီ့မွာ ျပသနာကစပါတယ္..။ ျမန္မာစာ Font Run လိုက္ေတာ့ ဖတ္လို႕ေတာ့ရပါရဲ႕..။ လံုး၀ေရးလို႕မရေတာ့ပါဘူး…။ ဟိုကလိ ဒီကလိနဲ႕ တတ္တဲ့ပညာေတြ အကုန္ထုတ္သံုးေပမယ့္လည္း ဘယ္လိုမွ အဆင္ေျပမလာ ေတာ့ပါဘူး…။ ဒီလိုန႕ဲပဲ မေန႕ကမွ ကြ်န္ေတာ့္ညီ မိုးေသာက္ယံ က 64 bit အတြက္ ထုတ္ထားတဲ့ Software ေလးေပးေတာ့မွပဲ အဆင္ေျပသြားပါတယ္..။ ဒါနဲ႕ပဲ အခု စာျပန္စေရး ျဖစ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ..။ :)

ကြ်န္ေတာ္အရင္ဆံုး မဂၤလာရွိတဲ့သတင္းတစ္ခုကိုေျပာခ်င္ပါတယ္..။ အဲ့ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကိုေတြ စုေပါင္းၿပီးတည္ေထာင္ထားတဲ့ MMGenius Blog Service အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ISP ကလူေတြကေတာ့ ဘယ္လိုေတြ သေဘာရၿပီး အျမင္မၾကည္လင္တာေတြ ရွိလို႕ Ban လိုက္တယ္ေတာ့မသိဘူး..။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ လေက်ာ္ေလာက္က ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ www.blackdream21.com အပါအ၀င္ www.mmgenius.com ပါ အ Ban ခံလိုက္ရပါတယ္..။ ဒါနဲ႕ပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အရင္ကထားခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အားလံုးသဲထဲေရသြန္သလိုျဖစ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ဓာတ္က်သြားခဲ့ၾကပါတယ္…။

ဒီလိုေတြ မျဖစ္ခင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Server အခ်ိန္းအေျပာင္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕အားနည္းခ်က္၊ အသံုးျပဳ သူေတြရဲ႕ ေပါ့ဆမွဳေတြေၾကာင့္ ကြ်န္တာ္တို႕ MMGenius မွာလုပ္ထားၾကတဲ့ Blog ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္စီးသြားပါတယ္..။ ဒီလိုေတြမျဖစ္ေအာင္လို႕ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕ အသံုးျပဳသူေတြကို Server ေျပာင္းမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Backup မ်ား လုပ္ထားၾကဖို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ email မ်ားပို႕ၿပီး သတိေပးခဲ့ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္လည္း ကိုယ္စီကိုယ္စီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ Backup လုပ္မိတဲ့သူထက္ မလုပ္မိတဲ့သူေတြက ပိုမ်ားၾကပါတယ္..။ Backup မလုပ္ထားရင္ေတာ့ Server ၾကီးတစ္ခုလံုး အသစ္ေျပာင္းလိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘာမွ ျပန္ၿပီးမကူညီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး..။

အဲ့လိုအေၾကာင္းတရားေတြကျဖစ္..။ အျခား နားလည္မွဳမေပးႏိုင္ေသာ၊ လူမွဳေရးနားမလည္သည့္ သူေတြရဲ႕ အေျပာအဆိုေတြခံရနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာက္သြားတာ ေတာ့အမွန္ပါပဲ…။ ဒီၾကားထဲ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ Personal ကိစၥေတြကပါ တစ္ဘက္က ရွိလာျပန္ေတာ့ အေၾကာင္းအရာ မ်ားအားလံုး ေပါင္းစည္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္…။ ကြ်န္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ အပါအ၀င္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တည္ေထာင္ထားတဲ့ Site ေတြအားလံုးကို လ်စ္လ်ဴရွဳလိုက္မိသလို ျဖစ္သြားပါတယ္..။

ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႕မွာ ကြ်န္ေတာ္ ဘေလာ့ေတြကို လိုက္ဖတ္ၾကည့္ရင္း Backup လုပ္ထားလို႕က်န္ခဲ့ တဲ့ www.mmgenius.com နဲ႕ေရးေနၾကတဲ့ Zox ရဲ႕ Post ႏွစ္ခုကို ဆက္တိုက္ဖတ္လိုက္မိပါတယ္..။ အဲ့ဒီ့မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ MMGenius ကေပးထားတဲ့ ၀န္ေဆာင္မွဳကို သစၥာရွိရွိနဲ႕ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ဆက္လက္ အသံုးျပဳကာေရးေနၾကတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွစ္မေတြရဲ႕ ဆႏၵေတြနဲ႕ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ဖတ္မိလိုက္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ တကယ္ပဲ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္..။ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ေတြလည္း တစ္ခါ ေခါင္းျပန္ေထာင္လာပါတယ္…။ နားလည္မွဳ မရွိတဲ့ လူအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ တကယ္ တစ္စိုက္မတ္မတ္ အသံုးျပဳေနတဲ့သူေတြ..။ သံုးခ်င္တဲ့သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးေတြ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ေပ်ာ့ညံ့မွဳေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးကုန္တယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ခံစားလိုက္ရပါတယ္..။

Myanmar Genius Forum မွာဆိုရင္လည္း Blog လုပ္ေပးဖို႕ေတာင္းဆိုထားတဲ့ Request ေပါင္းမ်ား စြာကို ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕ေပမယ့္ …။ ဒီအတိုင္းပဲ ငူတူတူ ေငါင္ေတာင္ေတာင္နဲ႕ ၾကည့္ေနရံုကလြဲၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွမလုပ္ေပးခဲ့မိပါဘူး..။ ဒါေတြအားလံုးဟာ တကယ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အျပစ္ေတြပါပဲ။ ဒီအတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္ အားလံုးကိုေတာင္းပန္ပါတယ္..။ အခုေရးေနတဲ့သူေတြေရာ…။ အရင္ကေရးခဲ့တဲ့သူေတြေရာ..။ ေနာင္ေရးလာမယ့္သူေတြေရာ အားလံုးကို ေတာင္းပန္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..။

အခုေတာ့ MMGenius က ျမန္မာျပည္မွာ ဖြင့္လို႕ရတဲ့ေနရာကရ..။ မရတဲ့ ေနရာကမရ ျဖစ္ေနေတာ့..။ အေျခအေနအမွန္ကို ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အတိအက်ေတာ့ မသိပါဘူး..။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ဆံုး ျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကိုေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသားခ်လိုက္ပါတယ္..။

ပိတ္ထားသည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္..။ ဖြင့္ထားသည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္..။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေစတနာအရင္းခံထားၿပီးလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ ဆက္လက္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ ပါတယ္..။ အရင္လို အဆင္ေျပလြယ္ကူစြာ အသံုးျပဳလို႕မရႏိုင္ေတာ့ေပမယ့္…။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြၾကားထဲမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအျခင္းျခင္းေပးေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မွဳတစ္ခုကို ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အပ်က္အစီးမခံႏိုင္တာအမွန္ပါ…။

ဒါေၾကာင့္ အခုအခ်ိန္ကာလ အေတာ္ၾကာရပ္ဆိုင္းသြားတဲ့ MMGenius ကို ျပန္လည္ စတင္လည္ပတ္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္အားလံုးနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တာကေတာ့..။ MMGenius Blog Service အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ Admin အသစ္ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အားျဖည့္ဖြဲ႕စည္းလိုက္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာတမ္းေၾကာင့္ မအားလပ္ႏိုင္ေတာ့တာက တစ္ေၾကာင္း..။ တစ္ေယာက္ထဲလုပ္ေနရတာထက္စာရင္ အားလံုးစုစုစည္းစည္းေလးနဲ႕ ၀ိုင္းၾကိဳးစား လိုက္ရင္ ပိုမိုေအာင္ျမင္ထိေရာက္စြာ အက်ိဳးျပဳႏုိင္မယ္လို႕ ယံုၾကည္တာကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္..။ သားၿဖိဳး (ကဗ်ာလြယ္အိတ္ေလး) နဲ႕ Zox (Netmaze) တို႕ကို MMGenius BLog Service ရဲ႕ Admin မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ပါတယ္..။ အခု သူတို႕ ႏွစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းတိုင္ပင္ၿပီး Blog ေတြ ျပန္ေပးေနပါၿပီ..။ အရင္ေတာင္းထားတဲ့သူေတြကိုလည္း ျပန္ေပးေနပါၿပီ..။ အသစ္ထပ္ေတာင္းမယ့္သူေတြကိုလည္း ေပးၾကပါလိ့မ္မယ္..။

အရင္က ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲလုပ္ေနတာထက္ အခု ကြ်န္ေတာ့္ညီႏွစ္ေယာက္က ထပ္ၿပီး အားျဖည့္ကူညီလိုက္ၾကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ MMGenius Blog Service ဟာ အရင္ကထက္ ပိုမို အရွိန္ျပင္းစြာ၊ ပိုမိုထိေရာက္စြာ အက်ိဳးျပဳလာႏိုင္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္အတိအက်ယံုၾကည္ပါတယ္…။ ကြ်န္ေတာ့္ကို အခုလို တစ္ဘက္ တစ္လွမ္းက ကူညီတဲ့ အတြက္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး ၀မ္းသာမိပါတယ္..။ သားျဖိဳးနဲ႕၊ Zox မွ မဟုတ္ပါဘူး..။ ယခုအခ်ိန္အထိ MMGenius မွာ တစ္စိုက္ မတ္မတ္ေရးခဲ့တဲ့..။ ေမာင္ဥဂၢ၊ ေန႕အိပ္မက္၊ ဖိုးဂ်ယ္ တို႕ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ တကယ္ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္..။

ဒါေၾကာင့္ အခု ကြ်န္ေတာ္တို႕ MMGenius Blog Service ကိုအရင္အတိုင္း အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ျပန္လည္ေမာင္းႏွင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ပထမအခ်က္အေနနဲ႕ သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္..။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွစ္မေတြ စုစည္းၿပီး ဦးစြာတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Myanmar Genius Forum အေၾကာင္းကို ကြ်န္ေတာ္နဲနဲေလး ဆက္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးေတြ တည္ေထာင္ထားတဲ့ မ်ားစြာေသာ ဖိုရမ္မ်ားအနက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Myanmar Genius ဖိုရမ္ဟာ အရမ္းေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းမရွိသည့္တိုင္ေအာင္..။ အုတ္ေရာေရာေက်ာက္ေရာေရာ အဆင့္ကို မေရာက္ပဲ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အသိအမွတ္ျပဳ လူစိတ္၀င္စားျခင္းကို ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ဂုဏ္ယူပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ Myanmar Genius ၀န္ေဆာင္မွဳမ်ားအေပၚမွာ လူအမ်ား ဘယ္ေလာက္အထိ စိတ္၀င္စားမွဳရွိတယ္မရွိဘူးဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ Facebook မွာလုပ္ထားတဲ့ Fan Page နဲ႕ Group မွာ လူေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ေအာင္ Member မ်ားရွိေနျခင္းက သက္ေသတည္ေနပါတယ္..။

အခု ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ Myanmar Genius Forum ကို ကြ်န္ေတာ္ရယ္ ကြ်န္ေတာ့္အစ္ကို ျဖစ္တဲ့ ကိုရဲေအာင္သူရယ္ ပူးေပါင္းၿပီး ျပန္လည္ လည္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္..။ ကိုရဲေအာင္သူရဲ႕ ဦးေဆာင္ စီစဥ္မွဳနဲ႕ပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လက Myanmar Genius Forum မိသားစုမ်ားရဲ႕ ပထမဆံုး အႀကိမ္အလွဴတစ္ခု ကိုေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္..။ ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Myanmar Genius Forum ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေသာ ေျခလွမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္..။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကာ လတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ အခုေဖာ္ျပျခင္းျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..။ အဲ့ဒီ့အလွဴျဖစ္ေအာင္ ၀င္ေရာက္ကူညီ ၾကတဲ့ ဖိုရမ္ မန္ဘာမ်ား အက္ဒမင္းမ်ားကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ဒီေနရာကေနပဲ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ..။

အလွဴရက္ သတ္မွတ္မွဳကပ္သြားျခင္း…။ ထံုးစံအတိုင္း ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ အသံုးမက်ျခင္းေၾကာင့္..။ မန္ဘာမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ လံွဳေဆာ္စည္းရံုးႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ အဓိက အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Myanmar Genius Forum ရဲ႕ ေျခလွမ္း ေတြဟာ ဒီတစ္ခု ထဲမွာ ၿပီးဆံုးသြားမွာမဟုတ္ပဲ ေနာက္ထပ္ အၾကိမ္ေတြထပ္ရွိလာဦးမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေနာင္အခါမ်ားမွာေတာ့ ယခုထက္ပိုၿပီး မန္ဘာမ်ား၊ ေစတနာရွင္၊ အလွဴရွင္မ်ား ပိုမိုထိေရာက္ စြာပါ၀င္လာႏိုင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကိဳးစားသြားေပးပါ့မယ္လို႕ ေျပာၾကားရင္း..။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ တစ္ေၾကာ့ျပန္ ပို႕စ္တစ္ခုအျဖစ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္..။

P.S- အားလံုးပဲ Myanmar Genius Forum နဲ႕ MMGenius Blog Service သို႕လာေရာက္လည္ပတ္ ကာ Member ၀င္ျခင္း၊ Blog မ်ားျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကဖို႕ ကြ်န္ေတာ္ေလးစားစြာ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါ တယ္..။ :)

1 comment:

  1. ျမန္မာ႔နည္းပညာေလာကၾကီး တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးစားေနၾကတဲ႔သူေတြအားလုံးကို ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ။ ဂုဏ္လည္းယူပါတယ္။ ဒီထက္မက အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပိုးႏိုင္ၾကပါေစ။

    ReplyDelete